اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 15, 2007

جلسه سخنرانی کروبی در دانشگاه شیراز به جلسه حمایت از دانشجویان زندانی تبدیل شد.


امروز 24آذر، مهدی کروبی در دانشگاه شیراز سخنرانی داشت. پس از سخنرانی‌ وی در حالی که دانشجویان پوسترهای یونس میرحسینی و سایر دانشجویان دربند را در دست داشتند و پلاکاردهایی مبنی بر آزادی دانشجویان زندانی را بالا برده بودند، خواستار توضیح کروبی در مورد سکوت او در برابر بازداشت‌های اخیر شدند. در این هنگام یکی از دانشجویان خواستار وقت برای پرسش شفاهی شد. با موافقت کروبی وی پشت تریبون قرار گرفت و گفت: « آقای کروبی شما دبیر کل یک حزب هستید، حزبی که در فضای رسانه محدود دارای یک روزنامه است، شما دم از شجاعت و دفاع از حقوق مردم می‌زنید. یونس میرحسینی هم دانشگاهی‌ ما در چند قدمی در ورودی دانشگاه توسط افرادِ مسلح لباس شخصی دستگیر شده و ما از وضعیت او بی‌خبریم. در دو هفته‌ی اخیر بیش از 30 دانشجو دستگیر شده‌اند و وزرات اطلاعات به دروغ، آن‌ها را افرادی غیر دانشجو و اخلال‌گر خوانده که با کارت جعلی دانشجویی قصد ورود به دانشگاه داشته‌اند. آقای کروبی شما، حزب و روزنامه‌تان تا چه اندازه در مورد بازداشت دانشجویان خبر رسانی کرده‌اید. چرا عملا به روند بایکوت خبری که رسانه‌های دولتی به آن دامن زده‌اند، تن داده‌اید؟» این دانشجو که در حین صحبت‌هایش به صورت متوالی مورد تشویق جمعیت حاضر در سالن قرار گرفت، آزادی تمام دانشجویان دربند و رعایت حقوق انسانی آنان را خواستار شد. پس از اتمام سخنان وی دانشجویان یکصدا فریاد برآوردند که « دانشجوی زندانی آزاد باید گردد» کروبی که در برابر فریادهای دانشجویان غافلگیر شده بود، قول داد که وضعیت دانشجویان را پی‌گیری کند و از حقوق آن‌ها دفاع نماید.


قابل ذکر است چیزی بیش از 1000 دانشجو در تالار فجر دانشگاه شیراز حضور داشتند و از مدت‌ها قبل از برگزاری جلسه ماموران امنیتی سعی در کنترل فضای جلسه داشتند. پس پایان یافتن سخنرانی دانشجویان در حالی که هنوز پلاکارد و پوستر در دست داشتند، دقایقی را در تالار فجر ماندند و سپس در میدان روبروی تالار تجمع کرده‌اند. این دانشجویان در حالی که سرود یار دبستانی را می‌خواندند و شعار می‌دادند از تالار فجر به سمت در ورودی دانشگاه حرکت کردند. نیروهای حراست با بستن درب دانشگاه از خروج دانشجویان جلوگیری به عمل اوردند و در حالی که مردم عادی جلوی درب دانشگاه تجمع کرده بودند، دانشجویان به اعتراض‌های خود ادامه دادند.
شعارهای دانشجویان معترض از این قرار بود: « دانشجوی زندانی آزاد باید گردد»، « یونس میرحسینی آزاد باید گردد»، « فرمانده پادگان این آخرین پیام است، جنبش دانشجویی آماده قیام است»، « منادی عدالت، خجالت، خجالت»، ...


این تجمع تا ساعاتی ادامه داشت و سپس به صورت موقت و دادن اخطار جهت آزادی فوری و بی قید و شرط دانشجویان دربند خاتمه یافت.

No comments: