اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 09, 2007

بی بی سی نیز به صدا در آمد

"همه موکلان من دانشجو هستند. دانشگاه محل تحصیل، سال ورود و حتی تعداد واحدهایی که گذرانده اند مشخص است.
ناصر زرافشان، وکیل دانشجویان چپ بازداشتی"

وزارت اطلاعات ایران در اطلاعیه ای در روز 16 آذر، که در ایران به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است، از دستگیری "تعدادی اخلال گر" در دانشگاه تهران خبر داد

در این اطلاعیه آمده است "تعدادی اخلال گر که با استفاده از کارت جعلی دانشجویی به قصد برگزاری تجمع غیرقانونی در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران وارد دانشگاه شده بودند"، توسط مامورین سازمان اطلاعات استان تهران شناسایی و دستگیر شدند. در اطلاعیه وزارت اطلاعات به تاریخ دستگیری و هویت دستگیرشدگان اشاره ای نشده است.

این در حالی است که ظرف چند روز گذشته تعدادی دانشجو، که خود را دانشجویان چپ می نامیدند، توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شدند. دانشجویان چپ اعلام کرده بودند که روز چهارشنبه 13 آذر به مناسبت روز دانشجو و در مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع خواهند کرد.

اما پیش از این تجمع تعداد زیادی از فعالان دانشجویی چپ توسط وزارت اطلاعات دستگیر شدند. البته تجمع روز چهارشنبه علی رغم این دستگیری ها در دانشگاه تهران برگزار شد.

هم زمان تعدادی دانشجوی دیگر در دانشگاه های خارج از تهران، از جمله دانشگاه مازندران و اهواز، نیز دستگیر شدند که بازداشت آنها با بازداشت دانشجویان چپ مرتبط دانسته شده است.

ناصر زرافشان، که وکالت تمامی دانشجویان چپ بازداشت شده را برعهده دارد، در گفتگو با بخش فارسی بی بی سی تعداد آنها را 32 نفر ذکر کرد.

زرافشان با اشاره به این که در اطلاعیه وزارت اطلاعات اشاره ای به این که دستگیرشدگان چه کسانی هستند نشده است، گفت موکلین او همه دانشجو هستند و دانشگاه محل تحصیل، سال ورود، شماره دانشجویی و حتی تعداد واحدهایی که گذرانده اند معلوم است و بنابراین تهمت جعل کارت دانشجویی در مورد آنها مصداق ندارد.

آقای زرافشان همچنین گفت دو نفر از دستگیرشدگان آزاد شده اند و بعضی دیگر از آنها با خانواده های خود تماس تلفنی داشته و از سلامت خود خبر داده بودند. به گفته آقای زرافشان گرچه مقامات رسمی هیچ اطلاعی از محل نگهداری این دانشجویان نداده اند، به نظر می رسد بیشتر آنها رد بند 209 زندان اوین نگهداری می شوند.

در ادامه اطلاعیه وزارت اطلاعات همچنین آمده است "افراد دستگیر شده توسط گروهی از معاندین نظام و جریانات سیاسی انحرافی از شهرهای مختلف فرا خوانده شده بودند تا ضمن راه اندازی اجتماع غیرقانونی، درگیری ایجاد و فضای علمی و فرهنگی دانشگاه را به آشوب و اغتشاش بکشانند."

آقای زرافشان می گوید در حالی که جامعه ایران در حال حاضر با انواع بحران ها روبروست انتظر می رود "با تعدادی دانشجو که قصد دارند به مناسبت روز دانشجو و در داخل دانشگاه تجمعی برگزار کنند، برخورد معقول تری صورت گیرد".

به گفته آقای زرافشان "دانشجویان ایرانی 50 سال است که با این تهمت ها و برخوردها آشنایی دارند" و یک نیروی اجتماعی با این برخوردها از صحنه بیرون نخواهد رفت".

No comments: