اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 14, 2007

پاسخ گویی کميسيون امنيت ملي مجلس در رابطه با دستگیری فعالین دانشجویی

در پی ملاقات خانواده های دانشجویان در بند با نمایندگان پارلمان اروپا (یکشنبه 18/9) و نیز مراجعه مدام آنها به زندان اوین، دادگاه انقلاب و نیز مجلس جهت پی‌گیری وضعیت فرزندانشان، تا کنون تنها پاسخ رسمی اعلام شده از طرف دولت و وزارت اطلاعات به شرح زیر بوده است:

جلسه يي با حضور کميسيون امنيت ملي مجلس، و معاون پارلماني و تعدادي از معاونان وزارت اطلاعات جهت بررسی وضعیت دانشجویان دستگیر شده طی هفته های اخیر تشکیل شده است. "محمود محمدي" عضو کميسيون امنيت ملي به خبرنگاران اعلام کرده است که همانطور که قبلاً وعده داده شد، وضعيت دانشجويان را پيگيري کرده اند. اعضاي کميسيون امنيت ملي به نمايندگاني از وزارت اطلاعات که در جلسه حضور داشتند، يادآوري کرده اند که دستگيري ها بايد موقت باشد و مدت آن نبايد طولاني شود. بنا به گفته محمود محمدي، در صورت آزاد نشدن آن دسته از دستگيرشدگان که دانشجو هستند، کميسيون امنيت ملي مجلس طي هفته آينده از وزير اطلاعات يا مديران ارشد اين وزارتخانه توضيح خواهد خواست. وی همچنین خاطرنشان کرده است که خانواده دانشجويان بازداشتي مي توانند براي پي گيري وضعيت فرزندانشان به کميسيون امنيت ملي مراجعه کنند.

لازم به ذکر است که در سخنان محمدی هیچ اشاره ای به وضعیت دانشجویان فارغ التحصیل و اخراجی که در راستای 16 آذر دستگیر شده اند، نشده است.

اما در همين حال «محمدنبي رودکي» نايب رئيس کميسيون امنيت ملي اعلام کرده است که تعدادي از دستگيرشدگان "دانشجو" بوده اند. و افزوده است: "در اين جلسه پس از استماع نظرات مسوولان وزارت اطلاعات مشخص شد که تعداد اندکي از افراد دستگير شده را دانشجوياني تشکيل مي دادند که از اپوزيسيون خارج و فرصت طلبان آن سوي مرزها خط گرفته و دنبال ايجاد يک تشکل جديد در دانشگاه ها بودند و روي تعداد کمي از دانشجويان نيز کار شده بود." وی همچنین افزوده است که وزارت اطلاعات با همکاري مراجع ذي ربط همچنان در حال بررسي کارها و برنامه هاي آينده اين تشکل جديد است که دانشجويان مذکور قصد ايجاد آن را داشته اند.

با توجه به این سخنان به نظر می رسد که وزارت اطلاعات در حال آماده کردن فضا برای بازداشت های طولانی تعدادی از دستگیر شدگان است.

این در حالیست که فعالیت این دانشجویان به طور کاملاً مستقل و با محکوم کردن هر گونه دخالت خارجی و به دور از هر گونه باج دهی به گروه های اپوزیسیون خارج از کشور صورت گرفته است. نگاهی به شعارها و خواسته های این فعالین به روشنی گواه چنین مطلبی است.

No comments: