اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 06, 2007

جزئیات دستگیری چند تن از رفقا

بهروز کریمی زاده بین ساعت ۱۱۰۰ تا ۱۲۰۰ دوشنبه حوالی چهارراه امیرآباد دستگیر شده است. عوامل دستگیری وی سرنشینان دو پژو ۴۰۵ پلاک عادی یکی به رنگ یشمی و دیگری به رنگ مشکی بوده. برای تفتیش خانه، سه نفر با بهروز وارد خانه شده بودند و کامپیوتر شخصی وی به علاوه ی تمام سی دی ها و آرشیو نشریه ی خاک را با خود می برند. در ضمن ظاهراْ پس از پایان تفتیش خانه ۴ ایران چک پانصد هزار تومانی از خانه ی بهروز مفقود شده است. یکی از مأمورین لباس شخصی خود را رضایی معرفی کرده بود.

سعید حبیبی حدود ساعت ۱۰۳۰ تا ۱۱۰۰ در بازگشت از محل کارش دستگیر شد. از آنجایی که می دانیم وی در آن زمان سوار ماشین شخصی اش بوده، ظاهراْ دستگیری او با خشونت همراه بوده است. به دلیل این که سعید در چند روز اخیر در حال اسباب کشی بوده، کیس کامپیوتر او و بسیاری وسایل دیگر در صندوق عقب ماشینش بوده که علاوه بر خود ماشین، تمام آن وسایل نیز ضبط شد. حوالی ساعت ۱۴۰۰ بعدازظهر ۲ مأمور با مجوز تفتیش به خانه ی وی رفته و هر چه کاغذ داشته با خود می برند. طبق اخبار رسیده مأموران با تهدید و ارعاب با پدر سعید صحبت کرده اند.

مهدی گرایلو حوالی ساعت ۰۹۱۵ تا ۰۹۴۵ صبح روز یکشنبه پس از خروج از خانه بازداشت شد. حوالی ساعت ۱۵۳۰ یک سمند پلاک عادی حامل دو مأمور لباس شخصی کنار خانه ی او پارک میکند. مأمورین خیلی محترمانه به خانه ی او می آیند و کیس، همه ی سی دی ها و همه ی نشریات او را با خود می برند و خانواده ی او می گویند که نحوه ی برخورد با مهدی دقیقاْ مشابه برخورد ما با شماست. مهدی گرایلو را دوشنبه ساعت ۱۰۰۰ به دادگاه انقلاب می برند. به خانواده ی وی نیز که از قبل در دادگاه حاضر بودند گفته می شود که شما نباید امروز به این جا می آمدید! ما با شما تماس می گیریم! اما ظاهراْ نام مهدی در لیست دادگاه انقلاب وجود داشته است.

انوشه آزادبر و ایلناز جمشیدی در ساعت ۱۴۰۰ روز یکشنبه در خانه ی محل زندگی انوشه دستگیر شدند. ابتدا دو مأمور زنگ خانه ی او را زدند و از او خواستند که پایین برود و به چند سوال پاسخ بدهد. اما وقتی دیدند که وی پایین نمی رود در را به نحوی باز می کنند و بالا می آیند. چند دقیقه بعد وقتی برادر وی احسان آزادبر به خانه می رود او را نیز دستگیر می کنند. احسان دیروز آزاد شد. طبق گفته های خانواده ی آن ها، کیس کامپیوتر انوشه و لپ تاپ احسان به علاوه ی تمام مستندات نشریه ی آرمان نو در همان لحظه ضبط می گردد. بنا به شنیده ها، اتهام انوشه آزادبر، حمل مواد مخدر و مشروبات الکلی می باشد!!!

1 comment:

Anonymous said...

جزئیات دستگیری روزبه صف شکن:
پس ازبرگزاری مراسم روز دانشجودردانشگاه تهران در روز سه شنبه 13 آذر 86 ، روزبه صف شکن دانشجوی کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران، حدود ساعت 2:30 بعد از ظهر توسط مأمورین امنیتی درداخل دانشگاه دستگیر شده است. دستگیرکنندگان که تعداد آنها سه نفر بوده و لباسهای شخصی به تن داشتند، با یک خودرو پژو 405 یشمی، راه روزبه صف شکن را که همراه با جمعی از دانشجویان به قصد خروج از دانشگاه در حال حرکت از دانشکده پزشکی به سمت دانشکده فنی بودند، سد کرده و از وی کارت شناسایی خواستند. با وجود ارائه کارت دانشجویی معتبر از جانب روزبه صف شکن، آنها از وی خواستند که سوار اتوموبیل شود. دو تن از نگهبانان دانشگاه و یک مأمور امنیتی، که دائماً در طی مراسم و قبل از آن دیده می شد، نیز دستگیرکنندگان را همراهی می کردند. آنها ابتدا وی را به حراست دانشگاه و سپس بلافاصله به خارج ازدانشگاه و به داخل یک اتوموبیل سمند با پلاک شخصی، که در مقابل درب دانشگاه توقف کرده بود، منتقل کرده و از آنجا به محل نامعلومی برده اند.