اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 09, 2007

امروز هم دانشگاه صحنه ی اعتراض دانشجویان بود

 

پس از شکسته شدن درب 16 آذر دانشگاه تهران ، دانشجویان دانشگاه های چون علامه و پلی تکنیک و دانشگاه های آزاد اسلامی با دانشجویان دانشگاه تهران به صورت متحدالشکل با سرود یار دبستانی به سمت دانشگاه فنی حرکت کردند ، و مراسم را در آنجا برگزار کردند تریبون آزاد دانشگاه تهران به نمایندگی از 7 تن از طیف های مختلف آغاز شد و از تمامی گروه و قومیت ها سخنرانی انجام شد و اتحاد وصف ناپذیری را به نمایش گذاشتند .

ابتدا نماینده دانشجویان کرد سخنان خود را آغاز کرد و به بیان مشکلات کرد های ایران پرداخت و با اشاره به اینکه کرد های ایران تجزیه طلب و جدایی طلب نیستند شهرهای کرمانشاه و ایلام را اصلی ترین قربانیان مقابله با قومیت ها برشمرد در ادامه برنامه آقای رشید اسمائیلی در تائید صحبت های نفر قبلی عنوان کرد " هر جا کورد هست آنجا ایران است " و در ادامه برنامه خانم مهدیه گلکو به نمایندگی از دانشجویان علامه طباطبایی سخنانی را ایراد کردند و همچنین نمایندگان دانشجویان امیر کبیر با اعلام انزجار از برخورد های اخیر با دانشجویان به بازداشت دانشجویان اعتراض کردند .

نماینده دانشجویان چپ سوسیالیت ضمن اعلام اتحاد نسبت به بازداشت دانشجویان در روز های 12 و 13 آذر ماه اعلام نگرانی کرد و آقای رشید اسمائیلی به نمایندگ یاز دانشجویان لیبرال سخنرانی نمود و با دیگر طیف ها اعلام همبستگی کرد و ابراز خرسندی کرد از اتحاد بین دانشجویان که از هر قوم و نژاد و اعتقادی در آن حضور دارند .

آقای سلمان سیما به نمایندگی از دانشجویان دانشگاه آزاد اعتراض خود را نسبت به شرایط موجود در دانشگاه آزاد اعلام کرد و به حالت طئنه آمیز اعلام کرد که آقای جاسبی قصد دارد دانشگاه جدیدی به نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد اوین را افتطاح نماید که اشاره به زندانی بودن 5 دانشجوی دانشگاه آزاد را داشتند .

در ادامه مراسم دانشجویان با خواندن سرود و سر دادن شعار هایی " رفراندوم رفراندوم این است شعار مردم " ، " دانشجوی زندانی آزاد باید گردد " ، " مرگ بر دیکتاتور " و ... به سمت درب اصلی دانشگاه حرکت کردند که با ممانعت انتظامات و حراست روبرو شدند ولی با حجوم دانشجویان سد انتظامت شکسته شد و دانشجویان به سمت درب اصلی دانشگاه حرکت کردند .

مامورین وزارت اطلاعات برای جلوگیر از اتحاد مردم با دانشجویان در خیابان انقلاب حدود 12 اتوبوس را پارک کرده بود تا مردم در حال عبور از خیابان تجمع اعتراضی دانشجویان را مشاهده نکنند .

در انتها دانشجویان با جمع شدن در میدان اصلی دانشگاه تهران حلقه های را تشکیل دادند و همه گروه ها دست به دست هم دادند و در پایان به نشانه اعتراض به روزنامه کیهان به نمایندگی از رسانه ای که اقدام به شایعه پراکنی و تهمت زدن ها در اقدامی سنبلیک روزنامه کیهان را به آتش کشیدند .

همچنین بنا بر گزارش واحد زندانیان سیاسی آقای علی نیکو نسبتی نیز لحظاتی پیش از زندان اوین آزاد شد ، وی از اعضای کادر مرکزی تحکیم وحدت بود که در 17 آبان ماه توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بود .

لازم به توضیح است که عده ای از دانشجویان دانشگاه های مختلف در مقابل درب 16 آذر ماه بازداشت شدند ، تا کنون از وضعیت ایشان اطلاعی در دست نیست اما به گزارش ایرنا و با تائید وزارت اطلاعات دستگیری ایشان مسجل شده است .

2 comments:

Anonymous said...

mamnoon ke be man sar zadi .

Anonymous said...

Boye forsat-talabi miyad