اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 11, 2007

نماینده پارلمان اروپا در ایران خواستار آزادی دانشجویان شد

آنجلیکا بر، رییس هیات روابط با جمهوری اسلامی ایران در پارلمان اروپا یکی از موضوعات نشست خود با پارلمان ایران را بحث حقوق بشر عنوان کرد و گفت: نکته‌ بسیار مهمی که در این باره وجود داشت و به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا پیامی را دریافت کردم که ۲۸ تن از دانشجویان در ایران در ابتدای ماه دسامبر ماه جاری دستگیر شدند که تا به حال خانواده‌هایشان خبری از آن‌ها ندارند لذا درخواست سریع آزادی این افراد را از طریق کمیسیون امنیت ملی اعلام کردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: نکته‌ای دیگر این بود که درخواست آزادی اعضایی از اتحادیه‌هایی که در سال‌های گذشته بازداشت شده‌اند و در بین این‌ها به طور مشخص اسالو، مددی و صالحی بودند را در این نشست مورد تاکید قرار دادیم. در این دیدار درخواست خود را بر لغو حکم مجازات اعدام «عدنان حسن‌پور» ارائه کردیم. در سفر قبلی خود به ایران همچنین درخواست تشکیل دادگاهی برای نوجوانان و جوانان داده بودیم که از تشکیل هر چه سریع آن خوشحال خواهیم شد.

رییس هیات روابط با ایران در پارلمان اروپا همچنین با اشاره به قانون حمایت از خانواده در ایران ابراز عقیده کرد: احساس می‌کنیم این قانون در مواردی با حقوق بانوان مغایرت دارد که به عنوان یک زن خواستار لغو یا تغییر آن برای حمایت از حقوق بانوان شدیم.

محمود محمدی، رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، نیز به دنبال سخنان خانم بر، ضمن تشکر از همدردی وی با دانشجویان دستگیر شده، افزود: مطمئنا در کمیسیون امنیت ملی این موضوع را پیگیری می‌کنیم. اما به هر حال اگر بدون مجوز قانونی اقدامی انجام شود احتمال دارد دانشجویی دستگیر شود و بعد از چند مدتی آزاد شود اما مطمئنا این قضیه را در کمیسیون امنیت ملی پیگیری خواهیم کرد که اگر چنانچه دانشجویانی، دستگیر شده‌اند هر چه زودتر آزاد شوند

No comments: