اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 09, 2007

دیدار خانواده های یاران دربند با نمایندگان اتحادیه اروپا

امروز یکشنبه ۱۸ آذر با ابتکار و هماهنگی اعضاء کمیته تلاش برای رهایی دانشجویان در بند خانواده های محترم بیش از ۱۸ دانشجوی در بند موفق به ملاقات با هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در تهران گشتند.

این ملاقات از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۱۵:۲۰ در لابی هتل لاله صورت پذیرفت که هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا را خانم بیر BEAR از کمیسیون حقوق بشر پارلمان اروپا نمایندگی می کرد.

در این جلسه خانواده های دانشجویان در بند حکومت اسلامی را متهم به نقض قوانین اساسی جمهوری اسلامی و بیانیه حقوق بشر سازمان ملل و قانون حقوق شهروندی کرده و بر این نکته تاکید داشتند که فرزندان ایشان با برگزاری تجمعی برای بزرگداشت ۱۶ آذر (روز دانشجو) مرتکب هیچ قانون شکنی ای نشده و بیگناه مورد آزار و اذیت وزارت اطلاعات و مسئو لین حکومتی قرار گرفته اند. همچنین بر این واقعیت اصرار داشتند که به علت نداشتن مجوزهای قانونی از طرف ماموران حکومتی این دانشجویان بازداشت نشده بلکه در خیابان و دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی ربوده شده اند. همچنین بیان داشتند که از همان روز اول ایشان به هر نهاد رسمی که می شناختند رجوع کرده که در روزهای اول هیچکس مسئولیت این کار را بر عهده نمی گرفت و فقط با تداوم پیگیری و فشار ایشان بود که بالاخره با تجمع شان در مقابل ستاد پیگیری وزارت اطلاعات در روز پنجشنبه ۱۵ آذر ماه از انتقال فرزندانشان به بند اطلاعاتی ۲۰۹ اوین با خبر گشتند.

خانم بر Bear پس از پرس و جو در ارتباط با دلایل و چگونگی بازداشت دانشجویان و دریافت لیست بازداشت شدگان از طرف اعضاء کمیته تلاش ... قول داد که عصر همان روز در ملاقات خود با اعضای مجلس جمهوری اسلامی رونوشتی از این لیست را به رییس مجلس (حداد عادل) ارائه داده و از ایشان توضیحاتی برای بازداشت دانشجویان و آزادی هر چه سریع تر ایشان تقاضا کند.

وی همچنین به این خانواده ها اطلاع داد که رییس دوره ای اتحادیه اروپا و هیئت رییسه پارلمان آن از همان روز اول از بازداشت این دانشجویان مطلع گشتند ولی تا کنون به دلیل نقص اطلاعات موضعگیری مشخصی در این رابطه نکرده اند و قول داد با در نظر گرفتن اطلاعاتی که در این باره کسب کرده است مسئولان اروپا را تشویق به درخواست آزادی دانشجویان در بند خواهد کرد.

در طول این جلسه علیرغم حضور محسوس و نامحسوس نیروهای امنیتی در محل هیچگونه مزاحمتی برای شرکت کنندگان ایجاد نشد و خانواده های محترم دانشجویان در بند و اعضای کمیته تلاش ... بصورت جمعی محل ملاقات را ترک کردند.

No comments: