اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 17, 2007

بیانیه دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب دانشگاه های مازندران در خصوص حوادث اخیر دانشگاه ها


به نام انسان، عدالت و آزادی


جمهوری اسلامی در حال طرح سناریوی جدیدی علیه همه ی فعالین سیاسی و اجتماعی در ایران است. پس از حادثه ی چاپ نشریات موهن و انتساب آن ها به دانشجویان دانشگاه امیرکبیر و زندانی کردن سه تن از آنان، ظاهراْ اکنون نوبت دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب است.


طی هفته های اخیر، بیش از ۴۲ تن از دانشجویان چپ گرای دانشگاه های سراسر کشور دستگیر شده و به بهانه های مختلف از جمله برگزاری تجمعات غیرقانونی، مسائل منکراتی، پخش مواد مخدر و مشروبات الکلی و ... به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده اند و در شهرستان ها نیز (از جمله در بابلسر) این دانشجویان همچنان تحت بازجویی اطلاعات ناجا به سر می برند.
سناریوی سرکوب دانشجویان چپ در حالی با قوت تمام پی گرفته می شود که جمهوری اسلامی از جانب اتحادیه اروپا و جامعه ی جهانی شدیداْ تحت فشار است و تحریم های اقتصادی روزافزون بر دولت ایران، کمر اقشار ستم دیده و ضعیف جامعه را می شکند. تمام فشار دولت های غربی بر ایران بلاواسطه بر روی مردم همیشه در ستم ایران، کارگران، دانشجویان و فعالین عرصه ی اجتماع وارد می شود.


در مازندران هم طی هفته های پیش ۸ دانشجو قبل و پس از مراسم روز دانشجو بازداشت شده اند و اینک از سرنوشت هیچ یک اطلاعی در دست نیست. چه کسی باور می کند ۸ دانشجوی فعال یک دانشگاه (آن طور که برخی نیروهای امنیتی طی اطلاعیه هایشان اعلام کرده اند) به دلیل روابط نامشروع دستگیر شده؟ از سرنوشت هیچ یک از این دانشجویان که در بابل و بابلسر دستگیر شده اند هیچ اطلاعی در دست نیست. دانشگاه مازندران اعلام کرده است که با این دانشجویان به شدت برخورد انضباطی خواهد کرد. لازم به ذکر است اولین دانشجویی که در جریان این سناریوی جمهوری اسلامی دستگیر شده و زندانی شده است، حامد محمدی دانشجوی اقتصاد دانشگاه مازندران بوده است.


این خود بیانگر این است که اطلاعات استان مازندران پیشگام طرح پروژه های امنیتی دولت علیه دانشجویان است. لذا بر خود می دانیم که جنبش دانشجویی را از خطر بزرگ تری که قرار است دامنگیر همه ی فعالین دانشجویی شود مطلع سازیم.
در هفته ای که گذشت، در خلال برگزاری نمایشگاه کاریکاتوری از سوی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، یک عدد بمب دست ساز آتشزا با قابلیت کنترل از راه دور کشف شد. یکی از دانشجویان برق و الکترونیک دانشگاه با کشف این بمب که روی چادر یکی از غرفه ها نصب شده بود، مورد را به اطلاع مسئولین دانشگاه رساند.


کشف این بمب در دانشگاه مازندران در حالی که طی روزهای پیش ۴۲ تن از رفقای ما بازداشت شده اند و اتهام اولیه ی همه ی آنان اقدام علیه امنیت ملی است، نشان از آغاز موج پرونده سازی های جدید و این بار بسیار سنگین تر علیه این دانشجویان است. این مطلب را سایت های مرتبط با جریانات تندروی راست از جمله رجانیوز، یاالثارات الحسین و روزنامه ی کیهان نیز تایید کرده اند. بر همگان روشن است که یک گروه تروریستی هرگز برای بمب گذاری در یک دانشگاه، بمب دستساز خود را روی چادر یک نمایشگاه به گونه ای نصب نمی کند که هر رهگذری بتواند آن را ببیند و گزارش دهد.


دانشجویان و مردم ایران!


بر ماست که این توطئه ی شوم دیکتاتورهای مرتجع را بر همگان بنمایانیم و نشان دهیم که جنبش دانشجویی با دستگیری حتی صدها تن از فعالینش از پای نخواهد افتاد. اتهام «عضویت در گروهک های تروریستی» احتمالاْ آخرین برگ برنده ی حاکمیت برای ریشه کنی صدای اعتراضات مردمی است. امیدواریم رسوا کردن این پروژه ها از این پس در دستور کار همه ی نیروهای مترقی و تحول طلب اجتماع قرار گیرد.


به دستگاه سرکوب نیز هشدار می دهیم که ما تا آخرین قطره ی خون در راه آزادی خواهی و برابری طلبی مبارزه خواهیم کرد و در این راه، دانشگاه را که همیشه پایگاه تحولات رادیکال بوده است، ترک نخواهیم کرد.


زنده باد آزادی!
زنده باد برابری!


دانشجویان آزادی خواه و برابری طلب دانشگاه های مازندران

2 comments:

Anonymous said...

چه بمب قشنگی! کار دست کی بوده، آقا الحق کار هر کی بوده دستش درد نکنه. من که خوشم اومد. ولی اتهامشو نه! ولی از لحاظ مهندسی خوش ساخته! می دونی که منظورم چیه؟
بیژن صباغ اگر دست مامورین اطلاعات بیفته، بمب حکم نشزیات پلی تکنیک رو پیدا می کنه. یعنی هم اثر انگشتشو می ذارن رو بمب، هم اعتراف می گیرن. یه ترتیبی بدین، آقای صباغ دست سگ های امنیتی نیفته.

Anonymous said...

در هر دوره ی تاریخی حکومتهای مستبد و خونخوار از هیچ کوشش غیر انسانی دریغ نکردن.دارن می سوزن رفقا.تهمت از این احمقانه تر دزدیدن قلاده ی تحجرشون از آمریکا بود که نگفتن.رفیق بیژن مراقب خودت باش.