اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

December 05, 2007

تلاش مسخره ارگان های تبلیغاتی حکومت

بدنبال تظاهرات موفقیت آمیز ما دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب در دانشگاه تهران٬ ارگان های خبررسانی حکومت در تلاشی مسخره به تحریف این تجمع پرداخته اند. انتشار چنین اخبار دروغینی از جانب رسانه های حکومتی ضمن اینکه ترس آن ها را از بیان واقعیت نشان میدهد٬ وظیفه همه ما دانشجویان را برای رساندن واقعیات به گوش مردم را صد چندان میکند.

دانشجویان آزادیخواه و برابری طلب همه ارگان های خبررسانی واقعی را فرامیخوانند که با درج اخبار واقعی این اعتراضات٬ که امروز در تهران تازه شروع آن بود٬ به آزادیخواهی و برابری طلبی در ایران کمک کنند . این جا تنها گوشه هایی از تلاش ارگان های خبررسانی حکومت:

به گزارش ايسنا، اين دانشجويان كه براي برگزاري اين تجمع مجوزي نداشتند و تعدادشان حداكثر به 100 نفر مي‌رسيد، در حالي‌كه پلاكاردهايي با مضامين انتقادي عليه مسوولان دانشگاهي در دست داشتند از مقابل دانشكده‌ي هنرهاي زيباي دانشگاه تهران به سمت دانشكده‌ي فني اين دانشگاه حركت كردند و با خواندن سرود و سر دادن برخي شعارها در مقابل دانشكده‌ي فني توقف كرده و تريبون آزاد تشكيل دادند.

همچنين پس از سخنراني مجري تريبون آزاد و تعدادي از تجمع‌كنندگان، اعلاميه‌ي با نام «اعلاميه‌ي دانشجويان آزادي‌خواه و برابري‌طلب» ازسوي مجري تريبون آزاد خوانده شد.

تجمع‌كنندگان ساعتي بعد درحالي‌كه شعار مي‌دادند به سمت درب اصلي دانشگاه تهران حركت كردند و پس از رسيدن به درب دانشگاه تهران پلاكاردهاي خود را به سمت رهگذران گرفتند.

تجمع‌كنندگان پس از 20 دقيقه تجمع در اين محل به سمت صحن دانشگاه رفته و سپس به تجمع خود پايان دادند.

دكتر قمصري،معاون دانشجويي دانشگاه تهران، دراين ارتباط با بيان اين كه براي برگزاري اين تجمع مجوزي از سوي هيات نظارت بر تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه ارائه نشده بود، به خبرنگار ايسنا گفت:« اين افراد عضو تشكل مجوزداري نيستند كه بخواهند براي برگزاري تجمع درخواست مجوز كنند.»

گزارش فارس از تجمع ماركسيست‌ها در دانشگاه تهران

خبرگزاري فارس: گروهي از ماركسيست‌ها ظهر امروز با تجمع در مقابل دانشكده فني دانشگاه تهران شعارهايي عليه دولت و نهادهاي نظام سر دادند.

ه گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، ظهر امروز عده‌اي از ماركسيست‌ها كه با فراخوان از سراسر كشور در مقابل دانشكده فني دانشگاه تهران گرد آمده بودند، تجمع اعتراض آميزي را برگزار كردند.

اين افراد كه تعداد آنها به حدود 40 نفرمي‌رسيد پلاكاردهايي با مضامين «سهميه بندي بنزين، تشديد فشار اقتصادي بر مردم»، «ما خواهان لغو تمامي احكام كميته‌هاي انضباطي هستيم»، «جنبش دانشجويي متحد جنبش كارگري و جنبش زنان» و «طرح امنيت اجتماعي يا تشديد سركوب مردم» در دست داشتند.

در ابتداي اين تجمع تني چند از تجمع كنندگان كه برخي از آنها ادعا مي‌كردند از شهرهاي ديگر به دانشگاه تهران آمده‌اند، به ايراد سخنراني پرداختند.

يكي از اين سخنرانان اين تجمع كه ادعا مي‌كرد از مازندران به دانشگاه تهران آمده است با اشاره به اينكه به نمايندگي از دانشجويان رد صلاحيت شده سخنراني مي‌كند، گفت: در راه مازندران به تهران اتوبوس ما را نگه داشتند و از هر كدام از افراد اتوبوس مشخصات و كارت شناسايي خواستند و من الان شانس آورده‌ام كه اينجا هستم.

پس از سخنان اين فرد ، يكي از حاضران كه وظيفه مجري‌گري اين مراسم را برعهده داشت بيانيه‌اي را قرائت كرد كه در اين بيانيه با تاكيد بر عدم مداخله خارجي در كشور نسبت به آنچه آن را استبداد داخلي مي‌ناميدند اعتراض شده بود. پس از پايان قرائت بيانيه تريبون آزادي نيز برگزار شد كه يكي از حاضران با بيان اينكه در دولت اصلاحات، جنبش دانشجويي دل در گرو فشار از پائين وچانه‌زني از بالا داشت، تصريح كرد: امروز جنبش دانشجويي به راديكاليسم انقلابي رسيده و از تئوري انقلابي پيشتاز حمايت مي‌كند.

پس از پايان تريبون آزاد، شخصي با اين سخن كه در چند روز گذشته از صداي آمريكا گرفته تا روزنامه كيهان ما را بايكوت خبري كردند، دانشجويان را براي حركت كردن به سمت درب اصلي دانشگاه تهران فراخواند تا به گفته خود صدايشان را به مردم برسانند.

پس از اين سخنان ،تجمع كنندگان ماركسيست و تعدادي از دانشجويان كه تماشاگر بودند به سمت درب اصلي دانشگاه تهران حركت كردند.

ماركسيست‌ها در راه خود شعارهايي همچون دانشجو مي‌ميرد ذلت نمي‌پذيرد، دانشجوي زنداني آزاد بايد گردد، شركت در انتخابات خيانت خيانت و ... سر مي‌دادند.

اين افراد با رسيدن به درب اصلي دانشگاه تهران و مشاهده تعداد محدودي از نيروهاي نظامي كه پشت به آنها در بيرون از دانشگاه تهران ايستاده بودند، شعارهايي چون «محمود احمدي‌نژاد عامل تبعيض و فساد» سر دادند.

اين گزارش حاكيست، هنگامي كه اين شعارهاي دانشجويان با هيچگونه عكس‌العملي از سوي نيروي انتظامي مواجه نشد، اين افراد با انداختن ترقه و ايجاد سر و صدا و سوت و كف قصد ايجاد هياهو داشتند.

اما پس از حدود 15 دقيقه حضور اين افراد در مقابل درب دانشگاه تهران و مواجه نشدن با هيچگونه عكس العملي از سوي نيروهاي انتظامي، اين افراد با عصبانيت ضمن پرتاب كردن تابلوهاي خود به سمت نيروهاي انتظامي در بيرون از دانشگاه پايان تجمع خود را اعلام كردند.


No comments: