اخبار و مقالات خود را به azadi.barabari@gmail.com بفرستید.
وبلاگ آینه آزادی و برابری http://avbi.blogspot.com/

NOTHING CAN STOP US

October 14, 2007

تجمع طرفداران محیط زیست در بندر انزلی:

شماري از طرفداران محيط زيست گيلان در چند روز گذشته با تجمع در محل احداث جاده كنارگذر انزلی خواستار اصلاح سه كيلومتر از مسير جاده شدند.
عضو هيات مديره ‪ NGOشبكه سبز گيلان در مورد هدف اين تجمع گفت: ما خواستار اجراي جاده كنارگذر بر اساس مصوبه دولت كه در آن اصلاح سه كيلومتر مسير جاده لحاظ شده هستيم.
"سعيد عباسي" اظهار داشت: اگر اين مسير تغيير نكند بخش شمالي و جنوبي تالاب انزلی از هم جدا مي‌شود و بخشهايي از تالاب خشك خواهد شد.
وي متذكر شد: تالاب انزلی از زيستگاههاي نادر جانوري و گياهي جهان بشمار مي‌رود و حفظ آن وظيفه هر انسانی است.
عباسي خاطرنشان كرد: ما با توسعه و عمران و ساخت جاده كنارگذر مخالفتي نداريم ولي معتقديم بايد به عوامل مختلف ازجمله آسيب نرسيدن به محيط زيست كه لازمه توسعه است، توجه كرد.
جاده كنارگذر انزلی كه ساخت آن از سال ‪ ۱۳۷۷در كناره تالاب انزلی آغاز شد، پس از گذشت ‪ ۹سال همچنان نيمه‌كاره و محل مناقشه است.!!
به گفته كارشناسان محيط زيست ساخت كنارگذر از مسير فعالي موجب وارد شدن آسيب به تالاب انزلی، خشك شدن بخشهايي از تالاب، پسروي آب تالاب به طرف شهر صومعه‌سرا و به‌هم خوردن كريدور تاريخي مهاجرت پرندگان از شمال كره زمين به جنوب آن خواهد شد.
اما مجريان جاده مي‌گويند قطعه مورد بحث قبلا محل سكونت شماري از ساكنان انزلي بوده و اصلا جزء تالاب محسوب نمي‌شود.!!
به گفته آنها تغيير مسير علاوه بر اين كه زمان اجراي طرح را افزايش مي‌دهد، هزينه زيادي را به طرح تحميل مي‌كند و همچنين بجاي اين كه كنارگذر باشد، به داخل شهر كشيده مي‌شود.
طول جاده كنارگذر انزلي ‪ ۱۶كيلومتر از طالب آباد در مسير رشت - انزلي تا بشم مسير انزلي - رضوانشهر است.
بندر انزلي از قطبهاي گردشگري و تجاري استان گيلان و كشور بشمار مي‌رود و سالانه بيش از دو و نيم ميليون مسافر به اين شهر سفر مي‌كنند

No comments: